דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אצטדיון סמי עופר - זהב או נבחרת? 

מאת    [ 25/08/2010 ]

מילים במאמר: 364   [ נצפה 2548 פעמים ]

לאחרונה החלו העבודות על האצטדיון העירוני והבינ"ל החדש בחיפה, שיקרא ע"ש סמי עופר. בתקשורת פורסם כי האצטדיון צפוי להיות הגדול בארץ וכי הוא ישמש בין היתר את נבחרת ישראל במשחקיה הבינלאומיים. כמו כן פורסם כי גג האצטדיון יצופה זהב, מה שיעניק לו את התואר "גג הזהב הגדול במזה"ת".

הנימוקים לציפוי הגג בזהב לא פורסמו, אולם ניתן להניח כי מתכנני האצטדיון סברו כי זו בחירה מרשימה אשר משדרת יוקרה. קשה לומר מה הייתה מעורבותו של סמי עופר בתכנון, אולם רוחו ניכרת בבחירה ראוותנית זו, שנדמית זרה לאופיה של חיפה ושל מדינת ישראל.

מדוע, בעצם, לא להחליף את הזהב שעל גג האצטדיון בתאים סולאריים פוטו-וולטאיים, ולנצל את אור השמש להפקת חשמל? שימוש באנרגיה סולארית במקום בחשמל שמופק ממקורות פוסיליים (דלקים מאובנים ומתכלים כמו פחם, נפט או גז) אינו פוגע בסביבה, לא מזהם את האוויר ומקטין את אפקט החממה. מדינות רבות בעולם מבינות זאת אט אט, וגם ממשלת ישראל משלמת עבור אנרגיה ירוקה יותר משוויה. לכן, ההשקעה שבהצבת תאים סולאריים מחזירה את עצמה תוך מספר שנים ולאחר מכן מכניסה רווח – רווח נקי במיוחד.

ההכרה בחשיבות האנרגיה חלופית מסבירה את קצב הגידול הגבוה של ענף ה-"Green-Tech" (הטכנולוגיה הירוקה) בעולם ובארץ במיוחד. חברות ישראליות, כמו חברת "סולל" מבית שמש, הן מהמובילות בעולם בפיתוח וייצור מערכות סולאריות להפקת חשמל. החלטה להציב פאנלים סולאריים על גג האצטדיון תיצור התעניינות ציבורית בנושא האנרגיה הירוקה ותתן זריקת עידוד לחברות דוגמת סולל.

האצטדיון ע"ש סמי עופר יכיל 32,000 מקומות ישיבה ויארח גם צופים מחו"ל, שיפקדו אותו באירועי ספורט בינלאומיים. אירועים כאלה יגררו תשומת לב תקשורתית גדולה שתופנה בחלקה גם למבנה האצטדיון. מכיוון שהאצטדיון יהיה אחד משעריה של ישראל לעולם, החלטות בנוגע למבנהו לא צריכות להעסיק רק את סמי עופר וגם לא רק את עיריית חיפה - מדובר בהחלטות בעלות משמעות ציבורית רחבה יותר.

אבל בסופו של דבר, מעבר לבחירה אסתטית או כלכלית, מדובר בשאלה של חינוך: כשנבוא לאצטדיון לצפות במשחקים עם ילדינו, איך נסביר להם שלמעשה ישראל אינה סוגדת להון, כאשר עגל זהב כזה ניצב מולנו? איך נסיט את ידם מהזהב המפתה, כשם שהסית המלאך את ידו של משה רבינו? בידינו האפשרות לבנות אצטדיון שיחנך ציבור ויציג לעולם ישראל ירוקה וברת קיימא, ישראל שמבינה את חשיבותן של חלופות ירוקות ותומכת בהן.

תום ישראלי ; הלל מליניאק ; עידו פרידלר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב